عوامل مخرب در فروشندگی کفش زنانه مجموعه اشتباهاتی است که بسیاری از فروشندگان کفش بر حسب عادت انجام می دهندکه در نهایت باعث افت فروش انها می شود.

عوامل مخرب در فروشندگی کفش

اگر برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنید و مهم تر از آن، به شکلی صحیح تلاش کنید، بدون شک به موفقیت دست پیدا خواهید کرد.

در برخی از موارد نیز تنها تلاشی که بایستی بکنید این است که تلاش بیهوده نکنید.  گاهی لازم است نگاهی به اطراف خود انداخته، ببینید سایرین در چه نقاطی تصمیمات و رفتارهای اشتباه انجام داده اند و شما از تکرار آن اشتباهات خودداری کنید.

طراحان کفش: فروش عمده کفش طبی زنانه در تهران

در زمینه فروشندگی نیز به همین شکل است. گاهی اوقات یک اشتباه بارها و بارها از سوی فروشندگان مختلف تکرار می شود، بدون اینکه توجهی به نتیجه این رفتار اشتباه خود بر مشتری داشته باشند.

ما در مطلب قبل با عنوان عوامل مخرب در فروشندگی کفش زنانه(قسمت اول) به تعدادی از اشتباهات رایج فروشندگان کفش پرداختیم و دانستیم که این اشتباهات به چه میزان می تواند به فروشگاه کفش ضربه بزند.

در این قسمت به دیگر اشتباهاتی که می تواند در میزان فروش محصول تاثیر بگذارد می پردازیم و امیدواریم تا با رعایت این اصول بتوانید سطح فروش محصولات خود را افزایش دهید.

مطالب مرتبط
رموز موفقیت در فروشندگی کفش

اشتباهات فروشندگان کفش

همیشه لازم نیست تمام تلاشتان را روی انجام کارهایی بگذارید که شما را به یک فروشنده موفق تبدیل می کند.

گاهی انجام ندادن یک سری اشتباهات به تنهایی باعث موفقیت شما می شود و شاید مرتکب اشتباهات آشکار نشدن خیلی موثرتر از به کار بردن تکنیک های فروش ریز و درشتی باشد که همه جا درباره آنها صحبت می شود.

در ادامه با مطلب عوامل مخرب در فروشندگی کفش زنانه می خواهم به اشتباهات مهلکی اشاره کنم که یک فروشنده با انجام دادن آن می تواند مشتریان خود را از دست بدهد و یا مشتری ناراضی تولید کند.

  • سستی و بی میلی فروشنده

بعضی اوقات شرایط سخت زندگی شخصی و یا زندگی شغلی باعث افت انرژی و شور و هیجان در ما می شود و این موضوع برای یک فروشنده بسیار مخرب است. زیرا این شور و شوق یک فروشنده نسبت به فروش محصول است که می تواند خریدار را ترغیب به خرید بکند.

مسلما فروشندگان حرفه ای قدرت بالایی در کنترل هیجانات منفی خود دارند و این مهارت انها باعث می شود تا انرژی منفی را به خریدار منتقل نکنند تا در نهایت خللی در فروش محصول ایجاد نکنند.

  • عدم استفاده از تاکتیک های انگیزشی

خریداران محصول برای ارضای نیاز و خواسته ای اقدام به خرید می کنند و این فروشنده حرفه ای است که می تواند نوع خواسته مشتری را تشخیص بدهد.

مطالب مرتبط
تغییر نگرش فروشندگان کفش

اما نکته مهم این است که پس از شناخت خواسته مشتری باید انگیزه خرید محصول را برای مشتری تقویت کرد و محصول را طوری معرفی کرد که بتواند به صورت کامل خواسته مشتری را پاسخ بدهد.

  • عدم توانایی در تنظیم صدا و لحن گفتار

یکی از عوامل موثر در فروش محصول نوع صدا و لحن یک فروشنده است که می تواند فرایند فروش را تحت تاثیر قرار دهد.

وجود صدایی گرم و تن صدای غیر یکنواخت و همچنین لحنی مودبانه می تواند در جذب مشتری بسیار موثر باشد.

توصیه می کنیم تا صدای خود را درهنگام فروش محصول ضبط کنید و چندین بار گوش کنید تا به نقاط ضعف ان پی ببرید.

  • تعریف زیادی از محصول

متاسفانه این رفتار را در بسیاری از فروشندگان کفش می بینیم که فقط به نکات مثبت یک محصول اشاره می کنند که این بزرگ نمایی در محصول باعث می شود تا مشتری تصور کند که شما با او صادق نیستید.

مسلما هر محصولی مزایا و معایبی دارد و شما بهتر است تا از مزایای محصول بیشتر بگویید و کمی هم خیلی کوتاه به معایب ان اشاره کنید و در نهایت این پیام را به مشتری بدهید که این محصول کاملا مورد تایید است.

  • عدم اعتماد به نفس فروشنده
مطالب مرتبط
ویژگی های شخصیتی مدیر فروشگاه کفش

در مطالب قبل در مورد اهمیت اعتماد به نفس برای یک فروشنده صحبت کردیم و همچنین تکنیک هایی را ارائه دادیم تا بتوانید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

زمانی که یک فروشنده با اعتماد به نفس پایین در هنگام صحبت بامشتری با شک و تردید رفتار می کند در نهایت مشتری را به سمت شک و دودلی در خرید سوق می دهد.

از دیگر عوامل مخرب در فروشندگی کفش زنانه عامل منافع مشتری است که باید به ان توجه ویژه داشت.

  • عدم تامین منافع مشتری

در هر داد و ستدی طرفین معامله به دنبال منافع هستند و بهترین نوع معامله به صورتی است که هردو طرف به منافع خود برسند.

یک فروشنده موفق در ابتدا تشخیص می دهد که مشتری به دنبال چه نفعی در خرید خود است و سپس با نشان دادن منافعی که از خرید محصول او کسب می کند او را ترغیب به خرید می کند.

طراحان کفش: تولید کفش طبی زنانه در تهران

نکته: فروشندگان کفش با خرید خوب و اصولی محصولات خود می توانند بهترین محصولات را به مشتریان خود در فروشگاه ارائه دهند تا در نهایت هر دو طرف معامله بتوانند نفع ببرند.