نکات مهم طراحی کفش

اگاهی از نکات کاربردی درطراحی کفش برای یک طراح بسیار مهم است تا بتواند با بهره گیری از این نکات تغییراتی مثبت در روند سبک و نوع طراحی خود ایجاد کند. هدف نهایی یک طراح کفش این است که طرح خروجی او با نیاز بازار هم جهت باشد.

نکات کاربردی در طراحی کفش

تصور بسیاری از طراحان کفش این است که در طراحی کفش باید هراچه درذهن دارند را پیاده سازی کنند و بعد به بازار فروش عرضه کنند فارغ از این که نیاز بازار و مخاطب هدف چیست.

البته این برداشت اشتباه از موضوع در طولانی مدت باعث ناکامی طراح کفش می شود و با صرف هزینه و زمان، او را از مسیر اصلی دور می کند.

در طراحی کفش نکاتی طلایی وجود دارد که اگر طراح به این موارد بی توجه باشد مسلما طرح های او مورد استقبال قرار نمی گیرد و طراح دچار دلسردی می شود.

طراحان کفش: فروش عمده کفش

نکته: طراحی برای طراحی و یا طراحی برای مخاطب و بازار

نکته ای که بسیاری از طراحان کفش در طراحی های خود از ان چشم پوشی می کنند این موضوع است که باید قدرت ذهن و هنر ذاتی یک طراح در جهت نیاز مخاطب سازماندهی شود.

اصول اساسی در طراحی کفش

رعایت موارد زیر توسط طراح کفش می تواند ایده های زیادی را در طراحی کفش مطابق با نیاز بازار برای طراح ایجاد کند.

  • گروه های سنی
مطالب مرتبط
طراحان کفش خارجی

در نظر گرفتن گروه سنی مخاطب در طراحی کفش یکی از نکات مهم است که باید به ان توجه کرد مسلما انسانها در هر سنی نیازهای روانی و اجتماعی مشابه ای دارند که یک طراح با کشف انها می تواند طرح بهتری را نقش بزند.

  • کارامدی محصول

در طرح هایی که توسط علاقمندان به طراحی کفش برای مجموعه طراحان کفش ارسال می شود تعدادی طرح وجود دارد که متفاوت است و نسبتا جدید اما یک مشکل بزرگ دارند ان هم ناکارامدی مدل است.

بعضا طرح هایی وجود دارد که بسیار خاص است اما واقعا کسی حاضر نیست برای ان محصول پولی بدهد زیرا قابلیت استفاده مدل بسیار پایین است و بیشتر حالت تزئینی دارد.

اینکه بتوانیم از محصول در بیشتر مکان ها و یا به واسطه راحتی محصول در بیشترین زمان از ان استفاده کنیم نشان دهنده کارامدی طرح محصول است.

  • نیازهای اجتماعی

یکی از نیازهای اساسی در انسان نیاز به دیده شدن است و می توان گفت که بسیاری برای براورده کردن این نیاز تمایل به متفاوت بودن دارند تا بتوانند از این طریق به این نیاز پاسخ دهند که البته یکی از راه ها خرید پوشاک خاص از جمله کفش است.

مسلما طراح کفش در طراحی کفش باید این خاص بودن را برای مخاطب خود در نظر بگیرد تا مخاطب طرح شما بتواند تایید اجتماعی خود را دریافت کند.

  • راحتی کفش
مطالب مرتبط
رمز موفقیت طراحان کفش

تغییرات اجتماعی و فرهنگی در نوع انتخاب های مشتریان بسیار موثر است و یک طراح کفش مسلما با اگاهی از این تغییرات می تواند طراحی کفش خود را بهتر انجام دهد.

ان چیزی که این روزها بیشتر مورد توجه مشتریان قرار گرفته است راحتی محصول است تا بتوانند با توجه به وضعیت اشتغال و فعالیت های روزمره خود احساس راحتی و ارامش را تجربه کنند.

با توجه به نیاز بازار به کفش های راحتی و طبی توصیه می کنیم که نسبت به طرح های این فیلد کاری توجه ای ویژه داشته باشید.

  • ملاحظات مالی

یک کفش دارای اجزای مختلفی است که هماهنگی این اجزا به زیبایی کفش کمک می کند اما در انتخاب این اجزا ان چیزی که کمتر مورد توجه طراح کفش قرار می گیرد میزان هزینه برای هر یک از این قسمت ها است.

فراموش نکنید که طرح شما نهایتا باید به محصول تبدیل شود و در صورتی که توسط طرحی که شما نقش زده اید هزینه ای مازاد ایجاد شود استقبال خط تولید و همچنین مشتریان نسبت به محصول کم می شود.

نکته: وجود یراق الات اضافی در طراحی کفش علاوه بر افزایش هزینه تولید موجب کاهش استقبال مصرف کننده می شود زیرا مصرف کننده ایرانی با توجه به فرهنگ خود بیشتر از کارهای ساده استقبال می کند.

مطالب مرتبط
کارافرینی درحوزه کفش

موارد بالا فقط یک پیشنهاد است که با توجه به تجربه عینی از بازار کفش زنانه به دست امده است و لزوما یک حکم قطعی نیست.

در نهایت

  • حس القایی یک طرح

ان چیزی که در نهایت در طراحی کفش باید در نظر بگیرید حسی است که طرح کفش شما به مشتری القا می کند. یعنی زمانی که مصرف کننده در پشت ویترین فروشگاههای کفش محصولی که شما طرح او را نقش زده اید را مشاهده می کند چه احساسی به او دست می دهد.

طرح شما احساس زیبایی،جذابیت،موقعیت اجتماعی بالا و یا متفاوت بودن را به مشتری می دهد و یا اینکه مشتری بی تفاوت از روی طرح شما می گذرد و ترجیح میدهد تا فعلا خرید نکند.

مسلما وجود احساس مثبت و خوب در محصول یک طراح بسیار باویژگی های شخصیتی و حالات روانی یک طراح مرتبط است.

طراحان کفش: فروش عمده کفش زنانه

توصیه مجموعه طراحان کفش در راستای توسعه و رشد شخصیتی برای طراح کفش مطالعه سلسله مطالب مسیر رشد شخصی است.