موفقیت در فروشندگی کفش 

رموز موفقیت در فروشندگی کفش مجموعه نکاتی است که میتوان با اجرایی کردن ان به تغییرات بزرگ در روند فروش برای فروشگاه دست پیدا کرد البته مهارت فروشندگی کفش ترکیبی از علم و هنر است که در این مطلب سعی می شود نکاتی علمی و تجربی ارائه شود.

با توجه به اینکه حرفه فروشندگی کفش و عملکرد فروشنده در موفقیت امر فروش فوق العاده حائز اهمیت است بنابراین نکاتی را برای توفیق در امر فروشندگی به این مطلب اختصاص داده ایم.

کاملا به حرف مشتری گوش دهید

با توجه به رقابتی بودن بازار، این خریدار است که نقش تعیین کننده را ایفا می کند. خریدار حق انتخاب دارد و مختار است تا ازبین انبوهی از مدل های کفش یکی را به دلخواه انتخاب کند در واقع تصمیم گیرنده نهایی خریدار است.

یکی از مهارتهای مهم برای فروشنده کفش مهارت شنونده بودن است این مهارت برای مشتریان شما احساس ارامش و اطمینان به ارمغان می اورد.

مزیت دیگر شنونده بودن برای فروشنده این است که شناخت بهتری از نیاز مشتری پیدا می کند تا درنهایت بتواند نیاز او را پاسخ دهد.

یکی از دیدگاه های غلط این است که مااهمیت نمی دهیم که چرا خریدار جنسی را می خرد این دیدگاه منفی در بلند مدت اثربخش نخواهد بود.

مطالب مرتبط
تغییر نگرش فروشندگان کفش

احساس مشتری را درک کردن یعنی خودرا جای او قرار دادند و درواقع با گوش کردن به حرف های مشتریان بهتر می توانید احساس انها را درک کنید.

مشتری را دوست فرض کنید

در فروشندگی کفش باید دیدگاه برنده برنده را مورداستفاده قرار دهید یعنی هم مشتری از خرید کفش راضی باشد و هم شما از فروش محصول راضی باشید.

وجود صمیمیت و صداقت از عناصر اولیه در مورد تعامل با مشتری است که یک فروشنده حرفه ای کاملا به این مورد متعهد است.

خود را به جای مشتری قرار دهید تا بدانید چه خدماتی را باید به او بدهید. یک فروشنده موفق به جای مجبور کردن مشتری به خرید محصول سعی می کند تا با ارائه اگاهی درباره مزیت محصول، مشتری را ترغیب به خرید کند.

زمانی که شما مشتری را دوست خود فرض می کنید مسلما با صداقت کامل بهترین راهنمایی را دررابطه با محصول انجام می دهید و به هیچ عنوان با مشتری تحقیر امیز برخورد نمی کنید.

فروشنده حرفه ای هیچگاه مشتری را دست کم نمی گیرد و مشتری را به علت کم اهمیت بودن محصول انتخابی بی اهمیت تلقی نمی کند.

در اخر یکی از رموز موفقیت در فروشندگی کفش عدم ناامیدی از شنیدن کلمه( نه ) است.

مطالب مرتبط
اصول فروشندگی کفش زنانه

فروشندگان حرفه ای می دانند که قرار نیست هر مشتری که به انها مراجعه می کند تبدیل به خریدار نهایی شود و مرحله رد پیشنهاد خرید هم جزئی از مراحل بازاریابی و فروش است.

طراحان کفش: عمده فروش کفش زنانه تهران