عوامل مخرب در فروشندگی کفش

مهارت فروشندگی کفش زنانه حوزه‌ی بسیار گسترده‌ای از مهارت‌ها را در برمی‌گیرد. اینکه شما در چه موقعیتی در حال فعالیت هستید و چه مدل کفشی را می‌فروشید و مشتریان شما چه افرادی هستند بسیار در نوع استراتژی فروش شما تاثیر گذار است.

اما ان چیزی که می توانیم به عنوان عوامل مخرب فروشندگی کفش زنانه بیان کنیم برای تمامی فروشندگان کفش صدق می کند و شما هم به عنوان فروشنده کفش میتوانید از این نکات در راستای ارتقاء فروش محصولات خود استفاده کنید.

فروشندگی کفش زنانه

طراحان کفش: پخش عمده کفش زنانه تهران 

همانطور که در مطالب قبلی به مهارتهای فروش کفش پرداخته شد به این درک از موضوع رسیدیم که فروشندگی کفش مهارتی بسیار پیچیده و تخصصی است که متاسفانه بسیاری از فروشندگان کفش به این موضوع توجه ای ندارند و با توجه به اموزه های تجربی خود که از اطرافیان دریافت کردند عمل می کنند.

عدم اگاهی و دانش یک فروشنده کفش می تواند سالهای زیادی با او همراه باشد تا سبک اشتباهی از فروشندگی را برای او رقم بزند و مسلما در نهایت عدم موفقیت در این حرفه شغلی پردرامد را برای او داشته باشد.

بابررسی سبک فروش فروشندگان کفش می توانیم به نقاط ضعف و اشتباهات انان پی ببریم که بسیاری از این اشتباهات باعث عدم فروش محصولات در فروشگاه می شود.

اشتباهات فروشندگان کفش

 عوامل مخرب در فروشندگی کفش زنانه مجموعه اشتباهاتی است که بر حسب عادت و به علت عدم اگاهی بسیاری از فروشندگان کفش به وجود می اید که در این مطلب به موارد مهم و عمومی ان اشاره می کنیم.
  • شنونده نبودن فروشنده
مطالب مرتبط
ویژگی فروشنده موفق

شنونده بودن یک مهارت بسیار مهم در درک متقابل بین انسانها است و این موضوع برای فروشندگان کفش بسیار حائز اهمیت است که مشتری احساس کند که شنیده می شود و بعد پاسخ از طرف فروشنده می گیرد.

شنیدن با حوصله صحبت های مشتری و عدم زیاده گویی یک طرفه می تواند در احساس همدلی و نزدیکی مشتری با شما بسیار موثر باشد.

  • ناتوانی در کمک به تصمیم گیری مشتری

مشتریان شما اگرچه به دنبال مدل خاص می گردند و حتی شاید مدل مورد نظر خود را برای خرید انتخاب کردند. اما باز هم این موضوع را در نظر داشته باشید که مشتری در بین انبوهی از مدل های کفش در ویترین های فروشگاه ها دچار سردرگمی است و این شما به عنوان فروشنده حرفه ای هستید که باید مشتری را کمک کنید تا به تصمیم قاطعانه در مورد محصول خریداری شده از شما برسد.

  • درگیر شدن با بهانه های مشتری

در بسیاری از موارد ممکن است شما مدل کفش خاصی را مدنظر داشته باشید تا به مشتری خود بفروشید و مشتری به علت اینکه احساسی نسبت به محصول شما ندارد ایراد های بی دلیل و منطق می اورد که این محصول شما خوب نیست.

متاسفانه بسیاری از فروشندگان درگیر توجیح منطقی مشتری می شوند و از محصول خود دفاع می کنند غافل از اینکه مشتری فقط محصول را پسند نکرده و شما با ایجاد بحث و جدل مشتری را از خود دور می کنید.

مطالب مرتبط
مزایای ایجاد فروشگاه کفش

پس به دنبال اثبات حقانیت خود نباشید و خواسته مشتری را در نظر بگیرید.

  • عجله در فروش کفش

فروشندگی کفش زنانه از ظرافت های خاصی برخوردار است اینکه مخاطب شما خانوم ها هستند این موضوع را گوشزد می کند که باید به ظرافت های روانی در فروش محصول خود بیشتر توجه کنید.

مسلما یکی از ویژگی های خانوم ها دوری از عجله و سرعت است مخصوصا زمانی که قصد خرید دارند.

عدم فرصت دهی به مشتری باعث می شود تا او این تصور را داشته باشد که خرید خوبی نداشته و یا اینکه ممکن است کفش ایرادی داشته است.

  • بحث با مشتری

در فرایند خرید ممکن است صحبتهایی هم خارج از موضوع خرید پیش بیاید که البته این تعاملات برای نزدیک تر شدن به مشتری لازم است اما موضوع مهم اینجاست که به هیچ عنوان نباید این موضوعات و نگرش ها باعث اختلاف نظر بین شما و مشتری شود.

از ان جایی که هر شخصی می تواند دیدگاه و نظر خود را داشته باشد تفاوت در دیدگاه و نگرش در ما انسانها امری طبیعی است. اما شما به عنوان یک فروشنده کفش به هیچ عنوان نباید به دنبال اثبات نظر اشتباه مشتری و یا القای نظر خود باشید زیرا اختلاف نظر با مشتری جزء عوامل مخرب در فروشندگی کفش محسوب می شود.

  • عدم شناخت تیپ شخصیتی مشتری
مطالب مرتبط
نکات کلیدی برای فروشگاه کفش

در مطالب قبل به موضوع هوش اجتماعی و اهمیت ان برای یک فروشنده کفش اشاره کردیم و دانستیم که به چه میزان هوش اجتماعی یک فروشنده می تواند در روند فروش تاثیر مثبت بگذارد.

شما به عنوان یک فروشنده حرفه ای باید بتوانید تا حدود زیادی تیپ شخصیتی مشتری خود را حدس بزنیدتا نسبت به شخصیت او، محصولات و توضیحات محصول را به ان ارائه دهید.

  • رعایت نکردن زمان سکوت

پروسه خرید مشتری شامل مراحل مختلفی می شود که یکی از مراحلی که باید به ان توجه کرد مرحله سکوت فروشنده است.

زمانی که شما به عنوان فروشنده شروع به صحبت با مشتری خود می کنید و مجموعه ای از اطلاعات را می دهید و سعی در ترغیب مشتری به خرید کفش می کنید باید زمان کوتاهی برای فکر کردن و تجزیه و تحلیل اطلاعات به او بدهید تا به درک بهتری از صحبتهای شما برسد.

زمان بسیار کوتاهی را سکوت کنید و به اصطلاح مشتری را رها کنید تا بتواند با تجزیه و تحلیل به مقاصد شما برسد.

طراحان کفش: بنکداری کفش تهران

مجموعه طراحان کفش در موضوع عوامل مخرب در فروشندگی کفش زنانه (قسمت دوم) به موارد بیشتری از این اشتباهات اشاره خواهد کرد.