اولین نکته برای یک طراح کفش 

نکات مهم زیادی برای طراحی کفش باید از نظر طراح کفش بررسی شود اما در ابتدا یک طراح کفش باید با ریشه و اساس یک طرح خوب اشنا باشد تا بتواند در مراحل بعد با رعایت اصولی دیگر، این طرح زیبا را توسعه دهد.

طراح کفش

بانگاهی به اطراف خود اشیاء زیادی را می بینیم که توسط انسان ساخته شده است و حالا ما داریم از انها استفاده می کنیم مسلما در پشت تمام این اشیاء تفکری وجود داشته تا این شی به وجود امده است اما این تفکر بیشتر به چه بعدی از محصول دقت داشته است.

زمانی که شما یک محصول را مشاهده می کنید در اصل نوع تفکر و تجزیه تحلیل سازنده محصول را می بینید که با این شکل از محصول با شما ارتباط برقرار کرده است که این ارتباط می تواند بیشتر با منطق شما درگیر بشود و یا با احساس شما همسویی ایجاد کند.

طراحان کفش: کانال تلگرام فروش عمده کفش

از لحاظ  طراح کفش یک محصول باید به چه صورتی باشد.

تاکید صرف برروی کارامدی محصول یعنی بعد منطقی و یا تاکید بر حس محصول یعنی بعد احساسی می تواند مارا به عنوان یک طراح کفش به بیراهه ببرد پس باید نگاهی بهتر و مبتنی بر واقعیت حوزه کاری خود داشته باشیم.

مطالب مرتبط
ویژگی های شخصیتی طراح کفش

ان چیزی که علم روانشناسی در حوزه تحلیل رفتار مصرف کننده به اطلاع ما می رساند این است که اکثر مردم با وجود قدرت منطقی زیاد ولی باز هم از روی احساس تصمیم به خرید می گیرند که البته این موضوع بعد منطقی محصول را نادیده نمی گیرد.

از دیرباز کفش علاوه بر نشان ثروت و موقعیت اجتماعی شخص دارای ارتباط عاطفی بین خود و خریدار محصول بوده است،ارتباطی که در وجود خریدار احساس مثبت را تقویت می کند.

احساسات جزء جدایی ناپذیر انسانها است و افراد به طور ناخوداگاه سعی دارند تا شخصیتی برای اشیاء تعریف کنند تا از طریق ان شخصیت احساس نزدیکی بیشتری به ان شی داشته باشند.

شاید ایجاد شخصیت های انسانی برای کارکترهای برنامه کودکان که در قالب حیوانات هستنددر همین راستا باشد.

در کل انسانها هرانچه که باعث ایجاد احساس نزدیکی و خوشایند در انها شود را دوست دارند پس در اینجاست که یک طراح کفش باید تفکر کند به اینکه محصول من چه احساسی را برای مخاطب ایجاد می کند.

طرح یک کفش می تواند دنیایی از ناگفته ها باشد و احساس زیادی را چه خوب و چه بد برای مخاطب خود ایجاد کند.

طراح کفش باید بداند همانطور که یک شخص با نگاه خمشگین و عصبانی و یا با لبخندی زیبا بدون گفتن حتی یک کلمه می تواند پیام های زیادی را چه مثبت و چه منفی به طرف مقابل بدهد مسلما طرح او هم می تواندحتی با کوچکترین تغییر در جزئیات در وجود مشتری ایجاد احساس مثبت و یا منفی کند.

مطالب مرتبط
باورهای اشتباه طراحان کفش در ایران

طراحان کفش: فروش عمده کفش

نکته مهم:درک احساس طرح یک طراح کفش لزوما برای همه انسانها یکسان نیست یعنی اینکه ممکن است یک طرح خوب، برای اشخاصی خوشایند باشد و عده دیگری نسبت به ان بی تفاوت باشند و دراخر افرادی هم باشند که به طرح نگاه مساعدی ندارند.

یک طراح کفش باید بداند که چه عواملی بر روی این تفاوت سلیقه ها ودرک احساسی محصول تاثیر گذار است تا با شناخت بهتر از مخاطب خود محصولی خوشایند از لحاظ احساسی برای او طراحی کند.

عوامل تاثیرگذار در تفاوت سلیقه مخاطب

عوامل زیادی درتفاوت سلیقه مشتریان نقش دارد که ما به مهم ترین انها می پردازیم و امیدواریم تا شما هم به عنوان طراح کفش این موارد را در زمان طراحی مدنظر قرار بدهید.

  • تجربه زندگی مخاطب

یعنی مجموعه اتفاقاتی که در زندگی شخصی خود تجربه کرده و شخصیت او را شکل داده که درک از این موضوع برای یک طراح کمی سخت است و برای هر شخص متفاوت است البته برای اگاهی بیشتر می توانید به سلسله مطالب مسیر رشد شخصی مراجعه کنید.

  • تعلیم و تربیت خانوادگی

مسلما بسیاری از انواع احساسات ما تابع تفکری است که داریم و این تربیت خانوادگی است که بسیاری از تفکرات را در انسان ایجاد می کند.

  • فرهنگ
مطالب مرتبط
ان چیزی که اموزشگاه طراحی کفش به شما یاد نمی دهد

بسیاری از احساسات مخاطبان تابع فرهنگ محیط زندگی انها است به این صورت که طرح کفشی که برای اشخاصی  در شمال کشور قابل پذیرش است لزوما برای افراد دیگری که در مناطق مختلفی از ایران زندگی می کنند مناسب نیست زیرا شرایط فرهنگی انها حس زیبایی شناسی افراد را تغییر داده است.

  • باورهای شخصی

یک طراح کفش باید باورهای مخاطب خود را در نظر بگیرد و به این موضوع توجه داشته باشد که نوع نگاه و برداشت از محصول شما کاملا با باور شخص و نگاه مخاطب شما در ارتباط است.

در نتیجه کفشی که طبی است و برای مشتریان میان سال طراحی شده است نمی تواند برای یک شخص جوان جذاب باشد زیرا باورهای او زیبایی را به راحتی ترجیح می دهد و دوست دارد که با نوع مدل کفش خود بیشتر دیده شود.

درنتیجه: یک طراح کفش با در نظر گرفتن موارد ذکر شده مانند چشم برای یک تولید کننده عمل می کند و بهترین مسیر را با توجه به رفتار مشتری برای تولید کنندگان ترسیم می کند.