باورهای اشتباه طراحان کفش

باورهای اشتباه طراحان کفش در ایران از جمله مواردی است که اگر به طور صحیح تغییر نکند مسلما انها را از مسیر اصلی و رشد انها در رشته طراحی کفش دور می کند و بعد از مدتی با تلاش های زیاد به نتیجه دلخواه نمی رسند.

باورهای-اشتباه-طراحان-کفش-در-ایران

گروه طراحان کفش افتخار همکاری با بسیاری از طراحان کفش و هنرجویان در حوزه کفش زنانه را داشته است و از حضور انها در تولید کفش در طول این سالها بهره مند شده است.

ما این اعتقاد را داریم که قلب تپنده هرواحد تولیدی کفش، طراحان ان محصولات هستند.

اما در طول این سالها با اشنایی با بسیاری از علاقمندان به طراحی کفش زنانه به این نتیجه رسیدیم که هنرجویان زیادی دارای نگاهی اشتباه به طراحی کفش هستند که این نگاه با واقعیت بازار کفش و نیاز بازار تطابق ندارد.

بابررسی موضوع باورهای اشتباه طراحان کفش در ایران به این نتیجه می رسیم که برداشت اشتباه از یک موضوع باعث می شود تا شما راه خود را درست انتخاب نکنید و هر روز در مسیری اشتباه در حرکت باشید که مسلما با صرف زمان و هزینه زیاد باز هم به هدف اصلی خود نمی رسید.

در این مقاله قصد داریم تا به نکات مهمی درباره باورهای اشتباه طراحان کفش در ایران بپردازیم تا شاید بتوانیم مسیر رشد، در طراحی کفش را بهتر برای شما معرفی کنیم.

طراحان کفش: کانال تلگرام فروش عمده کفش

موضوع مرتبط…

>> بررسی اینده شغلی طراحان کفش در ایران <<

بزرگ ترین اشتباه طراحان کفش

اولین و بزرگ ترین باورهای اشتباه طراحان کفش در ایران این است که موضوع طراحی کفش را با مدلیستی کفش اشتباه می گیرندکه تفاوت بسیار زیادی بین این دو موضوع وجوددارد و هر کدام مسیر خاص خود را دارند.

مطالب مرتبط
کارافرینی درحوزه کفش

با بررسی زندگی نامه طراحان بزرگ در صنعت کفش به این نتیجه می رسیم که انها فقط طراح بودند و لزوما مهارتهای فنی و اجرایی کفش را نداشتند این دو مقوله کاملا از دو مسیر متفاوت به هدف خود می رسند.

طراح کفش

شخصی است که با طرحی برگرفته از احساس درونی خود و با توجه به نیاز بازار،مشتری و جامعه نقشی را بر روی کاغذ و یا قالب کفش می اندازد این طرح هرچه احساس مثبت قوی تری داشته باشد مسلما محصول را به فروش نزدیکتر می کند.

طراح کفش می داند که چه کفشی را برای چه مخاطبی باید طراحی کند همچنین با اگاهی از زیبایی شناسی و قدرت تجسم بالا می تواند طرحی کارامد ایجاد کند.

پس درنتیجه یک طراح کفش مانند بسیاری از طراحان کفش در دنیا اصلا به مسائل فنی کفش ورود نمی کند و در اصل یک هنرمند با نکته سنجی بصری بالا است.

مدلیست کفش

شخصی است که بعد از طراحی به او نیاز است تا بتوان طرح را با علم فنی پیاده سازی کرد مدلیست کفش طرح را بر روی الگو و شابلون پیاده کرده و بعد از تغییرات کوچک بر روی ان شروع به سایز بندی کفش می کند.

مدلیست کفش را باید مدیر اجرایی بدانیم و مسلما هیچ توقعی از او در مورد شناخت طرح،بازار فروش و ایده خلاقانه نداشته باشیم.

درنتیجه

باورهای اشتباه طراحان کفش در ایران این است که جایگاه خود را با مدلیست کفش اشتباه گرفته اند.

مطالب مرتبط
رمز موفقیت طراحان کفش

نکته قابل توجه این است که موتور حرکتی برای یک تولید کننده کفش را باید طراح کفش بدانیم زیرا با ارائه طرح هایی جدید و مطابق با نیاز مشتری می تواند در جهت رشد و توسعه تولید و فروش محصول بسیار کارامد و ارزشمند باشد.

طراحان کفش: فروش عمده کفش

باورهای اشتباه

  • حتما باید از نرم افزارهای طراحی کفش استفاده کنم

بسیاری از علاقمندان تاکید بر این دارند تا با نرم افزارهای طراحی کفش کار کنند و تصور براین دارند که از این روش بهترین اندازه ها را می توانند ایجاد کنند و همچنین بیشترین تغییرات روی رنگ را داشته باشند.

واقعیت بازار: کاملا درست است که نرم افزار روشی علمی و دقیق است اما از این روش برای شرکت های بزرگ با تعداد فروش بسیار بالا و در جهت صادرات بیشتر استفاده می شود.

اما تولیدی های کوچک کفش که عمده تولید داخلی را به عهده دارند از این روش به علت زمان بری و هزینه ان استقبال نمی کنند.

مسلما اینکه شما بخواهید برای جذب در چند شرکت معدود که نیاز به چنین طراحی دارند وقت و هزینه خود را صرف کنید کاری پر ریسک خواهد بود و در برخی موارد غیر ممکن است.

  • از مدهای روز جهان الهام می گیرم

عده ای از هنرجویان طراحی کفش برای رشد در طراحی های خود ازقسمت هایی از طرح های خارجی کمک می گیرند تا بتوانند مدل خود را قابل قبول جلوه دهند و اصرار به این موضوع دارند که باید طرح های انها با مد روز درجهان در یک راستا باشد.

واقعیت بازار:طرح هر کفشی برگرفته از نوع فرهنگ،روانشناسی و جامعه شناسی و المانهای زیادی است که این طرح ها را نسبت به جغرافیای زندگی انسانها خوشایند و ناخوشایند می کند.

مطالب مرتبط
طراحان کفش خارجی

 طرحی بیشتر قابل پذیرش برای بازار ایران است که با شناخت از مسائل تاثیر گذار در انتخاب مشتریان داخل کشور ایجاد شود.

  • باید مدرک طراحی کفش بگیرم

یکی دیگر ازباورهای اشتباه طراحان کفش در ایران گرفتن مدرک طراحی کفش از اموزشگاه ها و یا دانشگاه طراحی کفش است البته موضوع مدرک گرایی ریشه در نوع فرهنگ و تربیت ما ایرانی ها دارد.

شاید شما هم بارها افراد تحصیل کرده ای را دیده باشید که حتی مثلا مدرک دکترای مدیریت هم دارند اما سابقه یک روز کار عملی در حوزه کاری خودرا ندارند ومسلما بسیاری از کارافرینان که از دل کسب و کار خود رشد کرده اند تمایلی برای جذب این چنین نیرو هایی ندارند.

هیچ گاه با خواندن کتاب ایین نامه راهنمایی و رانندگی شما راننده نمی شوید و حتی با گذراندن دوره کوتاه رانندگی توسط مربی هم باز شما راننده کاملا قابل اطمینانی نمی شوید.

زیرا تجربه موقعیت های مختلف را نداشتید تا بتوانید بهترین واکنش را درکمترین زمان انجام دهید.

واقعیت بازار: ان چیزی که با منطق بازار همسویی دارد کارایی است یعنی بازار از چیزی و کسی استقبال می کند که خروجی مثبت و کارایی داشته باشد.

طراحان کفش: فروش عمده کفش زنانه

منطق بازار برای مدرک ارزش کمی قائل است و ترجیح می دهد تا شما مشکلات و واقعیت های روز کسب و کار خود را درک کنید و راه حلی برای ان داشته باشید.

پس برای وقت و سرمایه خود ارزش قائل شوید.