موفقیت در فروش کفش
رازهای موفقیت درفروش کفش به نکاتی اشاره دارد که هر خرده فروش کفش باید به ان توجه کند و با کسب اگاهی سعی در عملیاتی کردن دانش خود داشته باشد. مسلما ان چیزی که تجربه از واقعیت بازار به ما نشان می دهد وجود عوامل تاثیر گذار در رشد کسب و کار است که در این مطلب به ان می پردازیم.
طراحان کفش: فروش عمده کفش زنانه در تهران
تیز هوشی و نکته سنجی یکی از ویژگی های مثبت برای فروشنده کفش است که موفقیت را برای او به ارمغان می اورد.
زمانی که به بررسی خصوصیات و ویژگی های فروشندگان موفق می پردازیم متوجه خواهیم شد که این فروشندگان به موضوعاتی بیشتر توجه می کنند که دیگران شاید توجه ای به ان ندارند و همین مورد باعث می شود تا متمایز عمل کنند.
اما مواردی که هر خرده فروش کفش باید به ان توجه کند چیست تا بتواند به رازهای موفقیت درفروش کفش دست پیدا کند.
طراحان کفش: عمده فروش کفش زنانه تهران
موارد مهم برای موفقیت
توجه به موارد زیر جزء الزامات یک فروشنده موفق است و مسلما شما نیز باید نسبت به موقعیت فروشگاه خود به بررسی این موارد بپردازید.
-
ویژگی روانشناسی و رفتاری مشتریان
نوع انتخاب و خرید مشتریان کاملا مرتبط با شخصیت و رفتار انهاست و این فروشنده موفق و نکته سنج است که با کمی تجربه از نوع خرید محصولات می تواند ویژگی روانشناسی مشتریان خود را بشناسد.
مسلما عوامل محیطی و فرهنگی حاکم برمشتریان شما در نوع انتخاب انها بسیار تاثیر گذار است و فروشندگان موفق با درک این موضوع طبق سلیقه مشتریان خود اقدام به خرید عمده کفش می کنند.
از دیگر رازهای موفقیت درفروش کفش می توان به تجزیه و تحلیل موارد زیر اشاره کرد.
سن، جنسیت، تحصیلات، قدرت مالی مصرف کننده، منطقه جغرافیایی، جمعیت، مذهب، نژاد، ملیت و طبقه اجتماعی
-
حساسیت به تغییرات محیطی
یکی از رازهای موفقیت مدیران فروشگاه کفش وجود حساسیت به تغییرات محیطی برای کسب و کار است.
تصمیمات مشتریان برای خرید کفش تابع عوامل زیادی است که در دوره های زمانی کوتاه تغییر می کند و فروشنده حرفه ای با پیش بینی این تغییرات سعی در کاهش اشتباهات دارد.
تغییرات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و صنعت مد در نوع انتخاب مشتریان تاثیر گذار است البته نباید تغییر روند تکنولوژی را نادیده گرفت که شاهد این امر فروش محصولات از طریق شبکه های اجتماعی است.
-
وجود تمایز
از دیرباز در تمامی کسب و کارها افرادی موفق تر بودند که توانستند تا تمایزی با رقبای خود ایجاد کنند.
یکی از رازهای موفقیت درفروش کفش وجود تمایز در محصولات شما است و باید این سوال را از خود بپرسید که چرا مشتری باید محصول من را بخرد.
ویژگی ها و مشخصه های منحصر به فرد محصول شما چیست.
ویژگی ها و مشخصه های ارزش افزوده محصول شما چیست.
جایگاه محصول شما در برابر محصولات مشابه رقبا، درچه وضعیت و موقعیتی است.
البته شما می توانید وجه تمایز خود را در قیمت، جنس، مدل و یا سفارشی سازی محصول ایجاد کنید که این تصمیم کاملا با اهداف و سیاست های کسب و کار شما ارتباط دارد.