فروشندگان حرفه ای با روش ها و تکنیک های بسیار کارامد می توانند به فروش کمک کنند و مطالعه این مقاله با موضوع دونکته مهم برای فروشنده حرفه ای می تواند برای علاقمندان به فروشندگی، پایه و اساس و شروع این تکنیک های مهم را مشخص کند.
خرید و فروش و داد و ستد از هنگامی که بشر به حداقل تمدن و فرهنگ زیست محیطی دست یافت و از هنگامی که نیازها روز به روز افزون تر شد، رونق یافت.
امروزه نیز بسیاری از مردم در زندگی روزمره خود به داد و ستد مشغولند و این دادو ستد، یا تبادل افکار، اطلاعات و تجربه است و یا خرید و فروش کالا و خدمات است.
طراحان کفش: عمده فروش کفش زنانه تهران
به جرات می توان گفت زندگی بی داد و ستد نه تنها رونق ندارد، بلکه اصلا نمی تواند وجود داشته باشد.
وجود این داد و ستد نقش افرادی را پررنگ می کند که انها را فروشنده می نامیم یعنی عنصر تاثیر گذار و مهم در داد و ستد انسانها و نقش فروشنده حرفه ای به مراتب دارای اهمیت بیشتری نسبت به دیگر فروشندگان تازه کار است.
بسیاری از علاقمندان به حوزه فروش و فروشندگی به دنبال کسب تکنیک ها و مهارتهای فروش هستند تا درنهایت خود را به یک فروشنده حرفه ای تبدیل کنند.
ما در این مطلب دو توصیه بنیادی و مهم برای یک فروشنده حرفه ای را بیان می کنیم.
روش برخورد با مشتری
برای برخورد صحیح و اصولی با مشتری باید مواردی را رعایت کنید تا درنهایت با نفوذ شخصیت و کلام شما به عنوان فروشنده بتوانید محصول را به مشتریان بفروشید.
قدرت بیان ضعیف، نشان از ضعف و ناتوانی شما دارد و علامت خودباختگی و عدم اطمینان است. اما قاطع وبلند و درعین حال شمرده سخن گفتن، بهره گیری صحیح از کلمات، لحن سخن، لبخند بر لب داشتن و تقسیم نگاه ها بین مشتریان، نشان از تجربه و احترام متقابل و کارکشتگی شما دارد.
اعتماد به نفس شما در حرف زدن و مشاوره با مشتریان،به خودی خود و به راحتی اعتماد طرف مقابل را نیز بر می انگیزد و او را مجذوب اخلاق و صداقت شما می نماید.
استفاده از کلمات احترام امیز،دوستانه و کمی خودمانی، همه حکایت از صداقت، شخصیت و دل سوزی شما نسبت به مشتریان دارد.
هستند مشتریانی که با یک سری اطلاعات اشتباه در مورد خرید محصول به شما مراجعه می کنند و قضاوت های از پیش تعیین شده دارند. این فروشنده است که باید اطلاعات انها را سروسامان بدهد و اطلاعات اشتباه انان را از بین ببرد تا بتواند اطلاعات صحیح خود را جایگزین ان کند.
فروشنده حرفه ای باید با صحبت کردن بفهمد که مشتری در کدام رسته قرار دارد و ایا مشتری در خرید جدی است ویا اینکه فقط می خواهدبازارگردی کند.
مشتری جدی، مشتری است که کاملا امادگی خرید محصول را دارد ولی مشتری غیر جدی، به اطلاعات بیشتر نیاز دارد تا به سرویس.
درک احساس خریدار
همیشه خود را جای خریدار بگذارید. یکی از مهمترین کارهایی که هیچ وقت نباید انها را فراموش کنید این است که همیشه خود را به جای خریداران قرار دهید و همچون انان حس کنید.
قرار دادن خود به جای طرف مقابل، یعنی همه چیز را از دریچه چشم او نگاه کردندکه اولین گام و موثرترین گام در فروش محصول است.
نکته دیگر اینکه این فروش چه مزایا و امتیازات مثبت و سودمندی برای خریدار در بر دارد و شما چگونه می توانید با مواردی که به خریداران عرضه کرده اید در جهت رفع مشکل انها برایید.
از طرفی ایا این فروش پایان خوشی برای خریدار و فروشنده داشته است و یا اینکه به این صورت نبوده است ایا اگر شما از خرید مشتریتان احساس رضایت کردید بی شک او نیز رضایت خواهد داشت.
بیاد داشته باشید قبل از انکه بتوانید جای طرف مقابل یعنی مشتری قرار بگیرید و همه چیز را از دیدگاه او بنگرید، ابتدا باید از قالب فکری خود بیرون بیایید.
طراحان کفش: پخش عمده کفش زنانه تهران
اگر فروش را با بهترین نتیجه انجام دادید، روش موفقیت خود را در ان به خاطر بسپارید و سپس ان را برای فروش دیگر مجددا به کار ببرید.
فروشنده حرفه ای معمولا از روشی استفاده می کند که بهترین نتیجه را برایش دارد. پس اگاه باشید که هر گاه در هر فروش موفقیت خوبی را حاصل کردید، حتما چه اگاهانه و چه ناخوداگاه افکار مثبت یا شیوه ای موثر توانسته موجب موفقیت شما گردد. پس شناسایی و ارزیابی و تفکر پیرامون این شیوه، هیچگاه نباید از یاد برده شود.