بررسی اینده شغلی طراحان کفش

موضوع اینده شغلی طراحان کفش سوال بسیاری از علاقمندان به این حوزه هنری است.

این موضوع دغدغه افرادی است که از رشته هایی مانند طراحی صنعتی و یا گرافیک و دیگر رشته های مرتبط به این حوزه پربازده ورود می کنند و سعی در رشد و توسعه استعدادهای خود دارند.

طراحان کفش

Shoe designers

مجموعه تولید و فروش عمده کفش زنانه طراحان افتخار همکاری با بسیاری از علاقمندان به طراحی مدل کفش را دارد و در این میان سوالات زیادی در رابطه با اینده شغلی طراحان کفش از سوی علاقمندان به این حوزه دریافت می کند.

اهمیت موضوع (اینده شغلی طراحان کفش) برای علاقمندان به طراحی کفش زنانه باعث شد تا مقاله ای در مورد اینده شغلی طراحان کفش نوشته شود تا شاید بتواند مسیر رشد شغلی، را برای شما عزیزان ترسیم کند.

وجود استعداد هنری و توجه به جزئیات که از خصلت های شما عزیزان است و ما ان را موهبتی الهی می دانیم، مسلما باید در مسیری صحیح و اصولی قرار بگیرد تا به سرمنزل مقصود برسد.

هدف اصلی بسیاری از علاقمندان به حوزه طراحی کفش تحقق استعدادها، افکار و نبوغ درونی خود می باشد که در نهایت با خلق محصولی زیبا،کارامد و منحصربفرد، خود را نشان می دهد.

اما برای تحقق استعداد خود و خلق محصول باید دست به عمل زد و به دنیای کسب و کار ورود کرد مانند بسیاری از طراحان بزرگ در جهان که امروز همه ما با نام برند شخصی انها اشنا هستیم.

مسلما مسیر اجرایی شدن ایده های شما ورود به دنیای کسب و کار و ساخت برند شخصی خود است.

برای بسیاری از علاقمندان به طراحی کفش همه چیز در نوع طرح هایی که ارائه می دهند خلاصه می شود.

شاید شما بهترین طرح ها را در ذهن داشته باشید و حتی منابع مالی شما نیز برای اجرای ان طرح و ایده کافی باشد، اما تا زمانی که نتوانید ایده خود را به درستی و با نگاه دقیق و همه جانبه اجرا کنید هیچ برند و کسب و کاری نخواهید داشت.

داشتن نبوغ در طراحی و ذهنی خلاق به تنهایی کافی نیست اگر شما ممتازترین ایده و طرح ها را در سر داشته باشید اما در اجرای ان ضعیف عمل کنید، خیلی زود به بن بست می رسید و در نهایت از بازار خارج می شوید.

دنیای کسب و کار پر از فشارهای روانی و فراز و نشیب های گوناگون است و شما باید به کارتان عشق بورزید و اماده باشید که با هر مانعی مقابله کنید.

بهتر است بدانید در دنیای کسب و کار هیچ اشتباهی قابل پذیرش نیست و شما باید چیزی را که مردم نیاز دارند بسازید و در مقابل همه، با قدرت از ایده خودتان دفاع کنید.

ممکن است شما همین الان که شروع به خواندن این مطلب کرده اید، طرح ها و ایده های زیادی برای راه اندازی کسب و کار جدید در حوزه کفش در سر داشته باشید و با خودتان فکر می کنید چطور میتوانم ایده و طرح هایم را به محصول تبدیل کنم و ارزش طرح های خلاقانه ای که دارم را به دیگران نشان دهم تا درنهایت برند شخصی خود را بسازم.

بگذارید موضوع را برایتان روشن کنیم، طرح و ایده به تنهایی برای ایجاد کسب و کار و برندینگ ارزشی ندارد و در واقع این مسیر اجرایی و اقدامات شماست که در دنیای واقعی حائز اهمیت است و می تواند در طولانی مدت بقای کسب و کار شما را تضمین کند.

ما در این مقاله با عنوان اینده شغلی طراحان کفش، چهار مسیر اصلی اجرایی را برای شما ترسیم می کنیم تا بهتر بتوانید نسبت به شرایط و موقعیت، در اجرای مسیرشغلی خود موفق باشید.

اولین مسیرشغلی طراحان

درراستای تحقق استعدادهای یک طراح کفش اولین مسیری که در موضوع اینده شغلی طراحان کفش به ان می پردازیم، راه اندازی واحد تولیدی کفش است.

اینده شغلی طراحان کفش

بسیاری از علاقمندان به طراحی کفش با اطمینان از مهارت خود در طراحی مدل های پرفروش به این نتیجه می رسند که با راه اندازی واحد تولید کفش بتوانند صفر تا صد محصول خود را ایجاد کنند و در اینده برند شخصی خود را توسعه دهند.

ایجاد واحد تولید کفش برای طراح مسلما در کسب تجربه طراحی بسیار موثر است اما اگر شما واقعیت موضوع را کاملا درک نکرده باشید قطعا با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهید شد.

تمام سعی مجموعه تولید کفش زنانه طراحان این است تا شما را با واقعیت های بازار اشنا کند تا بتواند نگاهی واقعی از انچه که هست به شما بدهد که درنهایت از هدر رفت سرمایه و وقت شما جلوگیری کند.

اینده شغلی طراحان کفش

Future career of shoe designers

ایجاد و مدیریت واحد تولیدی کفش و ساخت برند شخصی یکی از ایده ال های طراحان کفش می باشد که بسیاری از علاقمندان به طراحی کفش را به این مسیر سوق می دهد اما در این مسیر به بسیاری از نکات باید توجه کرد تا در نهایت به موفقیت رسید.

شما باید با بسیاری از مشکلات تولید کفش در ایران اشنا باشید و خود را برای مسیری سخت اماده کنید تا بتوانید به جامعه قهرمانان تولید کفش در کشور بپیوندید و همچنین نگاه صحیح به واقعیت های موجود داشته باشید و برداشت های نادرست و خوش بینانه را از ذهن خود دور کنید.

ریسک ها

مسلما تاسیس واحد تولید ریسک هایی را برای شما دارد و عدم توجه به این واقعیت می تواند مشکلات فراوانی را ایجاد کند.

  • ایا شما بضاعت و استطاعت لازم را برای سرمایه گذاری خود دارید.
  • ایا شما میتوانید پس از شکست به شغل و یا مسیر ترقی قبلی خود برگردید.
  • شکست شما در کسب و کار، چه تاثیری در وجهه و شهرت خانوادگی و اجتماعی شما خواهد گذاشت.
  • ایا روحیات شما با شکست سازگار است
  • ایا محصول و خدمت شما به فروش خواهد رسید
  • ایا بازار به کاری که شما انجام می دهید اعتماد می کند.

به هر حال هیچ کسب و کار بدون ریسک وجود ندارد اما می توانید با افزایش اگاهی از کسب و کار خود میزان ریسک و هزینه را کاهش دهید و نهایتا به هدف خود برسید.

اما در این مسیر شما به عنوان طراح و مدیر واحد تولیدی در راستای کاهش ریسک های تولید نیازمند به کسب مهارتهای زیر می باشید.

انواع مهارتهای مدیر واحد تولیدی

  • مهارتهای مدیریتی: عبارت است از مجموعه فعالیتهای برنامه ریزی، سازماندهی و مدیریت منابع انسانی برای رسیدن به هدف
  • مهارتهای فنی و تولیدی: اشنایی کامل با کلیه روند تولید محصول از لحاظ فنی
  • مهارتهای بازرگانی: شامل خرید و فروش مواد اولیه و محصول و همچنین بازاریابی محصولات
  • مهارتهای حسابداری: شامل ثبت و ضبط امور مالی، ترازنامه و…
  • مهارتهای مالی: شامل امور مربوط به تجزیه و تحلیل سود، وضعیت سرمایه گذاری، بودجه و…
  • مهارتهای ایمنی: شامل حفاظت از سلامت کارکنان و اموال کارگاه

راه اندازی یک واحدتولید کفش زنانه الزامات دیگری هم دارد که باید به انها توجه کنید.

اینده شغلی طراحان کفش

  • سرمایه

یکی از مشکلات بزرگ در تولید کفش، وجود سرمایه است که بسیاری از واحدهای تولیدی را دچار مشکلات زیادی می کند تا به جایی که به علت کمبود نقدینگی میزان تولید و فروش خود را کاهش می دهند.

پیشنهاد ما به شما این است که با مراجعه به واحدهای تولیدی در مورد هزینه های جاری برای یک واحد تولیدی تحقیق کنید.

بعضا در مشاوره هایی که انجام می شود فرد علاقمند حتی توانایی پرداخت یک ماه از هزینه های واحد تولید را ندارد.

نکته:این تصور اشتباه را کنار بگذارید که به میزان کم تولید می کنم زیرا با توجه به هزینه های ثابت و سربار برای تولید، این روش مقرون به صرفه نیست.

  • تجربه

برای یک واحد تولیدی کوچک شما نیازمند به مهارتهای زیادی هستید که براثر تجربه کار در ان حوزه میسر می شود و قطعا بدون تجربه کاری با مشکلات بسیاری اعم از نیروی انسانی،بازاریابی،فروش و خیلی موارد دیگر مواجه می شوید.

پیشنهاد ما :به صورت ازمایشی دریک واحد تولیدی به عنوان طراح مشغول به کار شوید تا در طول زمان مهارتهای مدیریت یک کارگاه را کسب کنید.

مطالب مرتبط …

مسیر رشد شغلی…

تاریخچه کفش…

دومین مسیرشغلی طراحان

عده دیگری از علاقمندان به طراحی کفش نیازی به ورود به موضوع تولید نمی کنند و اینده شغلی خود را در مسیر ایجاد فروشگاه کفش می بینند و روش برندسازی شخصی خود را در این مسیر جستجو می کنند.

طراحی کفش

Shoe design

قطعا راه اندازی فروشگاه کفش هزینه ای به مراتب کمتر از یک واحد تولید کفش را دارد و همچنین یکی از پرسود ترین روش های ممکن است.

از دیرباز اشخاصی فروشگاه کفش راه اندازی می کردند که توسط یک از اشنایان خود با حوزه فروش کفش اشنا بودند و یا به صورت فروشنده مدتی را مشغول به کار بودند و سپس اقدام به راه اندازی فروشگاه خود کردند.

اما موضوع مهم این است که در این میان فروشندگانی وجود دارند که پس از سالها اشتغال در این زمینه باز هم به موفقیت چشم گیری دست پیدا نکردند و از طرفی مواردی وجود دارد که با ورود به این حوزه کاری در مدت زمان کوتاهی با رشد و افزایش تعداد شعبات فروشگاهی خود مواجه بودند.

نکته مهم این است که سرعت پیشرفت برای مدیر فروشگاه کفش زنانه کاملا وابسته به نوع انتخاب ها و سلیقه مدیر فروشگاه است یعنی انتخاب مدل های بهتر سرانجام منجر به فروش بیشتر واحد فروشگاهی شما می شود.

اینده شغلی طراحان کفش

درنتیجه

وجود یک طراح کفش به عنوان مدیر فروشگاه نقش بسیار زیادی در موفقیت یک فروشگاه کفش دارد و همچنین تاثیرات فروشگاه بر روی تفکر یک طراح بسیار سازنده و مثبت است.

مدیر فروشگاه به علت مواجه روزانه با انواع مدلهای تولیدکنندگان و تست فروش محصولات در فروشگاه به بینشی عمیق تر و دقیق تر نسبت به طراحی محصول می رسد.

اما واقعیت بازار مهارتهای دیگری را هم برای شما لازم می داند که باید کسب کنید مانند مهارتهای بازاریابی،فروش،مدیریت خرید و روانشناسی مشتری و خیلی موارد دیگر…

مطالب مرتبط …

مزایای ایجاد فروشگاه کفش…

ویژگی های شخصیتی مدیر فروشگاه…

مهارتهای مدیر فروشگاه کفش

سومین مسیر شغلی طراحان

سومین مسیر در موضوع اینده شغلی طراحان کفش مسیر طراحی برای واحد تولیدی است که این روش بسیار مورد توجه کسانی است که سرمایه ای برای برند سازی ندارند و فقط با تکیه براستعداد خود می خواهند تا برند شخصی خود را بسازند.

طراح کفش

Shoe Designer

از میان علاقمندان به طراحی کفش عده ای وجود دارند که بسیار بااستعداد هستند اما شرایط ایجاد کسب و کار  را ندارند و می خواهند تا در راستای رشد و توسعه استعدادهای خود دارای برندی شخصی باشند.

برند شخصی یک طراح، در طول زمان می تواند او را با بسیاری از طراحان دیگر متمایز کند و این مسیر را باید مسیر بسیاری از طراحان کفش معروف در جهان بدانیم یعنی برندهای معروفی که بر پایه نام شخص طراح نام گذاری شدند.

با توجه به تفاوت طراح و مدلیست کفش می دانیم که طراح شخصی خوش سلیقه و اشنا به روند مد روز است و ایده هایی شگفت اور برای طرح محصول می دهد.

اما مدلیست شخصی اجرایی و فنی است که وظیفه پیاده سازی طرح را برروی قالب کفش به منظور ساخت نمونه اولیه دارد و همچنین عمدتا مدلیست ها در واحدهای تولیدی مشغول به کار هستند.

متاسفانه بسیاری از مدیران واحد های تولید کفش زنانه به اشتباه، تمرکز بیشتر بر روی مدلیستی کفش دارند غافل از اینکه یک طراح با ایده خود در طراحی می تواند میزان فروش محصولات را افزایش دهد.

چهارمین مسیر شغلی طراحان

با توجه به اینکه هدف نهایی علاقمندان به طراحی کفش، ایجاد و توسعه کسب و کار و برند شخصی خود در حوزه کفش می باشد، ما سه مسیر رابرای این هدف ترسیم کردیم تا بهتر بتوانند به اهداف خود برسند.
اما در مسیر چهارم و اخرین مسیر به استراتژی بسیار مهمی اشاره می کنیم که بسیاری از برندهای بزرگ و موفق در جهان از این روش استفاده می کنند.

ایجاد و توسعه برند با روش برون سپاری

برون سپاری روشی خلاقانه،سودآور و منعطف برای تاسیس و مدیریت کسب و کار و برند می باشد.

مدیریت یک کسب و کار نیاز به برنامه ریزی دقیق، تجربه، صبر و پشتکار فراوان دارد و شما به عنوان یک طراح و صاحب برند به هر اندازه هم که فرایندهای آشکار و پنهان برند خود را به درستی مدیریت کنید اما در نهایت به جایی خواهید رسید که رشته برخی از امور از دستتان در می‌رود. در چنین شرایطی برون سپاری به داد کسب و کار شما می رسد.
برون سپاری به معنای سپردن برخی از امور شرکت به فرد، تیم یا مجموعه دیگر، طبق قراردادی مشخص است.

در بسیاری از مواقع پیش می‌آید که یک فرد، شرکت یا مجموعه وقت، بودجه، تجهیزات یا مهارت لازم برای انجام کاری را ندارد، از این رو آن عمل خاص را به مجموعه دیگری محول می‌کند، تا انجامش دهد. در چنین شرایطی برون سپاری انجام شده است.

برون سپاری این امکان را می‌دهد که از امکانات، مهارت‌ها و منابع یک مجموعه دیگر که تجربه بالایی دارند، استفاده کرد و تنها هزینه انجام کار را پرداخت، نه چیز دیگر!
برون سپاری این امکان را می‌دهد که از دانش، تجهیزات و منابع مجموعه دیگر در مواقع لازم استفاده کنید، اما از هزینه‌های استخدام رسمی پرهیز کنید.

دلایل بیشماری برای برون سپاری می‌توان آورد اما برخی از مهمترین‌ها این مواردند:

کاهش هزینه سرمایه گذاری در تولید، تمرکز بر اصلی‌ترین فعالیت‌ صاحب برند که همان طراحی می باشد، استفاده از مهارت و دانش دیگران بدون اینکه به صورت رسمی استخدام شوند، صرفه جویی در وقت، کیفیت بالاتر،استفاده از تخصص و تجربه عملی دیگران و …
پس در نهایت شما به عنوان یک طراح کفش و صاحب برند با روش برون سپاری خط تولید می توانید انرژی، استعداد، زمان و هزینه خود را صرف طراحی و فروش محصولات خود کنید.

بهترین طراحان کفش زنانه

همانطور که می دانید مهمترین عامل در موفقیت طراحی کفش شخصیت طراح است.

شخصیت طراح یعنی مجموعه ویژگی ها و رفتارهای یک طراح که در وجود او ایجاد شده است.

با بررسی تاریخ طراحی کفش و توجه به زندگی نامه  طراحان کفش به این نتیجه می رسیم که شخصیت و نگاه طراح به زندگی توانسته است تا تمایز طرح های او را به وجود بیاورد.

این نگاه  و شخصیت هرچه به شخصیت مخاطب هدف نزدیک تر باشد مسلما ما شاهد طرحی بهتر هستیم که برپایه نیاز تعریف شده است.

اما برای طراحی کفش زنانه چه کسانی و با چه ویژگی شخصیتی می توانند بهتر عمل کنند.

ان چیزی که در واقعیت برای ما به وضوح مشخص است قدرت استعداد و هنر خانوم ها در حوزه طراحی است.

ویژگی های شخصیتی خانومها بسیار با ویژگی های نکته سنجی،تصویرسازی ذهنی،زیبایی شناسی و بسیاری از موارد دیگری که نیاز یک طراح است همسو می باشد.

ازطرفی فقط یک خانوم  می تواند دنیای هم جنس خود را  کاملا درک کند و به نیازهای روانی او در هنگام طراحی توجه داشته باشد.

امروزه برندهای معروف که حتی طراحی های انها به نام صاحب برند که عموما اقایان هستند ثبت می شود، هم در واقعیت از طراحان خانوم کمک می گیرند.

شاید شرایط محیطی در طول تاریخ بشر این اجازه ابراز وجود را برای خانومها کمتربه ارمغان اورده بود و ما بیشتر با مردان موفق در هر حوزه ای اشنا بودیم اما امروزه با تغییر شرایط، هر روز شاهد کشف استعدادهایی جدید از جانب خانوم ها هستیم.

یکی از شرایط محدود کننده یک طراح کفش موضوعات اجرایی تبدیل طرح به محصول است که مجموعه طراحان کفش با ارائه مشاوره و اموزش های لازم سعی در رفع این موانع دارد تا بتواند شرایطی مناسب برای تمام علاقمندان به طراحی کفش را فراهم کند.

اینده شغلی طراحان کفش

مطالب مرتبط …

ویژگی های شخصیتی طراح کفش…

نکات کاربردی در طراحی کفش…

اولین نکته ای که یک طراح کفش باید بداند…

نکات مهم در مورد طراحان کفش

نگاه طراح کفش به مقوله طراحی از جمله موارد اساسی و بنیادین در طراحی محسوب می شود که مسلما برداشت نادرست از خود و فضای طراحی ممکن است باعث هدر رفت سرمایه و زمان یک طراح شود و در نهایت با ایجاد دلسردی او را به شکست بکشاند.

در این مطلب سعی می کنیم تا با روشنگری در این مسیر بتوانیم کمکی به علاقمندان به حوزه طراحی کفش کنیم.

ضمیمه …

ان چیزی که اموزشگاه طراحی کفش به شما یاد نمی دهد
با بررسی موضوع ان چیزی که اموزشگاه طراحی کفش به شما یاد نمی دهد به این نتیجه می رسیم که بسیاری از علاقمندان به طراحی کفش که به دنبال ثبت نام در کلاس های طراحی کفش هستند، ممکن است مسیر خودرا اشتباهی بروند ویا از مسیر اصلی و هدفشان فاصله بگیرند.
مجموعه طراحان کفش روزانه سوالات بسیاری در مورد اموزشگاه طراحی کفش وکلاس های اموزشی، از طرف علاقمندان به طراحی کفش زنانه دریافت می کند که خود را موظف می داند تا به همه سوالات پاسخ بدهد.
 
باورهای اشتباه طراحان کفش

باورهای اشتباه طراحان کفش در ایران از جمله مواردی است که اگر به طور صحیح تغییر نکند مسلما انها را از مسیر اصلی و رشد انها در رشته طراحی کفش دور می کند و بعد از مدتی با تلاش های زیاد به نتیجه دلخواه نمی رسند.

گروه طراحان کفش افتخار همکاری با بسیاری از طراحان کفش و هنرجویان در حوزه کفش زنانه را داشته است و از حضور انها در تولید کفش در طول این سالها بهره مند شده است.

ما این اعتقاد را داریم که قلب تپنده هرواحد تولیدی کفش، طراحان ان محصولات هستند.

اما در طول این سالها با اشنایی با بسیاری از علاقمندان به طراحی کفش زنانه به این نتیجه رسیدیم که هنرجویان زیادی دارای نگاهی اشتباه به طراحی کفش هستند که این نگاه با واقعیت بازار کفش و نیاز بازار تطابق ندارد.

بابررسی موضوع باورهای اشتباه طراحان کفش در ایران به این نتیجه می رسیم که برداشت اشتباه از یک موضوع باعث می شود تا شما راه خود را درست انتخاب نکنید و هر روز در مسیری اشتباه در حرکت باشید که مسلما با صرف زمان و هزینه زیاد باز هم به هدف اصلی خود نمی رسید. ادامه مطلب…

مطالب مرتبط …

طراحان کفش خارجی…

رمز موفقیت طراحان کفش

مسیر رشد فردی طراح

مسلما شما به عنوان طراح کفش با ورود به هر یک از مسیر های ذکر شده نیازمند به کسب مهارتهای فردی می باشید مهارتهایی که بسیاری از مدیران برای مدیریت خود و محیط پیرامون خود به ان نیازدارند.

رشد فردی شامل شناخت نقاط ضعف و قوت خود و در پی آن اقدام به بهبود اعمال، رفتار و باورهاست. این فرایند در صورتی که کامل شود فرد به خودشکوفایی می‌رسد.

رشد زمانی اتفاق می‌افتد که ما شروع به پذیرش ضعف‌های خود کنیم.

رشد فردی فرآیندی است که در تمام طول عمر ادامه دارد. راهی است که افراد مهارت‌ها و ویژگی‌هایشان را ارزیابی و اهدافشان را بررسی کنند تا بتوانند پتانسیل خود را به حداکثر برسانند.

همانطور که می دانید عامل اصلی موفقیت یک کسب و کار نقش تصمیمات و رفتار مدیر کسب و کار است و همچنین هسته اصلی رفتار و تصمیمات مدیر به مباحث روانشناسی فردی مدیر ارتباط دارد.

ما در سلسله مطالب >> مسیر رشد شخصی << سعی در شناسایی علل رفتارهای اشتباه انسانی و همچنین بهبود شخصیت فردی داریم موضوعی که بسیاری از شما چه در زندگی شخصی و یا زندگی شغلی خود به ان نیاز دارید.

نکات مهم در راه اندازی تولیدی کفش زنانه

بسیاری از علاقمندان به حوزه کفش و همچنین طراحان کفش در جهت تحقق اهداف خود درصدد راه اندازی تولیدی کفش می باشند غافل از اینکه به تمامی جوانب این موضوع توجه کرده باشند.
هر ساله بسیاری از علاقمندان به حوزه تولید کفش به بازار تولید کفش زنانه تهران ورود می کنند و متاسفانه تعداد زیادی از انها بر اثر کم تجربه بودن و عدم تحقیق کافی از بازار کفش، باشکست کسب و کار خود مواجه می شوند و متحمل هزینه های بالایی می شوند.

مجموعه طراحان کفش سعی دارد تا در این مقاله به نکاتی مهم در خصوص راه اندازی تولید کفش ایرانی اشاره کند نکاتی که بر خواسته از واقعیت بازار و تجربه می باشد و نه برگرفته از تصورات ذهنی علاقمندان به حوزه کفش، پس با هم تمامی جوانب را بررسی می کنیم.

در گام اول باید این را بدانیم که ایا از لحاظ ویژگی شخصیتی امادگی لازم را داریم.

مجموعه ویژگی های شخصیتی تولید کننده کفش

برخی ویژگی‌های تولید کنندگان موفق، مربوط به شخصیت انهاست مثل مهارت حل مسئله و تصمیم‌گیری یا مدیریت ریسک. برخی دیگر مربوط به نحوه مدیریت و دانش فنی است.

تولید کننده موفق فردی خودساخته است و انگیزه درونی دارد که او را به سوی تلاش بیشتر سوق می‌دهد.

ویژگی ها

  • انگیزه قوی برای شروع یک فعالیت اقتصادی داشته باشد.
  • اعتماد به نفس داشته و خودباور باشد.
  • اعتقاد به اینکه خوش شانسی و بدشانسی خرافه است.
  • اعتقاد به اینکه پیروزی و شکست علت دارد و عمده آن به خود انسان وابسته است.
  • دارای استقلال رأی باشد.
  • اعتقاد به مشورت با صاحبنظران و متخصصان و عمل به آن داشته باشد.
  • توان تصمیم گیری با توجه به شرایط مکانی وزمانی را دارا باشد.
  • خوش بین و امیدوار باشد.
  • صبر و استقامت لازم برای مقاومت در برابر مشکلات را دارا باشد.
  • روحیه سخت کوشی و تلاش مداوم برای تحقق اهداف داشته باشد.
  • دارای تفکر و توان برنامه ریزی باشد.
  • اطلاعات عمومی لازم برای انجام فعالیت های اقتصادی مانند خرید و فروش، تولید، بازار، امورمالی و حسابداری را دارا باشد.
  • دارای طبع بلند و اشتیاق به انجام کارهای بزرگ بر اساس عقل و منطق باشد.
  • قدرت و ظرفیت، نوآوری و ایجاد روشهای نوین را داشته باشد.
  • توان مشکل یابی و تشخیص تنگناها و قدرت حل مسئله را داشته باشد.
  • روحیه انتقاد پذیری داشته باشد.
  • اعتقاد و علاقه به مطالعه و تحقیق لازم قبل از شروع هر کار جدید را داشته باشد.
  • داشتن روحیه تقسیم کار و تفویض اختیار.
  • داشتن توان ایجاد انگیزه در افراد برای انجام کار و پذیرش مسؤلیت.
  • وفای به عهد تلاش در انجام تعهدات داشته باشد.
  • روحیه انجام کار گروهی داشته باشد.
  • داشتن روحیه رعایت نظم و انضباط.
  • داشتن برنامه مشخص برای فردا.
  • نوگرا با رعایت اصول بهره وری اعم از اطلاعات، تجهیزات و روشها باشد.
  • قدرت تجسم دوراندیشی و آیندنگری

خوب پس از بررسی ویژگی های شخصیتی یک تولید کننده کفش و تطبیق انها با ویژگی های شخصیتی خود بهتر می توانیم از همان ابتدای مسیر تصمیم بگیریم و نسبت به ویژگی های شخصیتی خود عمل کنیم.

اما در گام دوم و پس از بررسی ویژگی های شخصیتی نوبت به بخش پیاده سازی و عملیاتی تولیدی کفش می رسد و البته که توجه به تک تک موضوعات و پرسش ها در این مطلب می تواند کمک شایانی در جهت اجرا و پیاده سازی تولیدی شما بکند.
پس با ما در این مسیر همراه باشید.

مراحل اجرایی راه اندازی تولید کفش

توجه به بسیاری از نکات و موضوعات از صفر تا صد راه اندازی تولید کفش می تواند کمک بزرگی به موفقیت کسب و کار شما بکند که مجموعه طراحان کفش سعی دارد تا با طرح انواع پرسش در این خصوص کمکی به علاقمندان به راه اندازی تولید کفش بکند.

پس در مسیر پرسش ها گام به گام پیش می رویم.

چشم انداز و ماموریت شما چیست

چشم انداز

چشم انداز سمت و سوی حرکت واحد تولیدی را تعیین می‌کند. چشم انداز همان آینده‌ی کسب و کار است که در گام بعد، مقصود کسب و کار را نیز فراهم می‌کند.

چشم انداز تقریبا همان چیزی است که قصد دارید به آن تبدیل شوید. چشم انداز دربردارنده‌ی آرمان‌ها و امیدهای واحد تولیدی شما است.

بر اساس چشم انداز واحد تولیدی شما، پرسش‌های زیر شکل می‌گیرد:
قرار است در اینده به کجا برسیم؟
چه امیدها و آرزوهایی داریم؟
برای رسیدن به ایده‌آل باید چه مشکلاتی را حل کنیم؟
چه کسانی و چه چیزهایی را باید به تغییر ترغیب کنیم؟‌

ماموریت

ماموریت شرکت‌تان را رو به جلو هدایت می‌کند. ماموریت هر آن چیزی است که انجام می‌دهید، هسته‌ی اصلی کسب و کار و اهداف عملی شرکت از آن سرچشمه می‌گیرند و در نهایت، هر آن چیزی است که برای تحقق آن اهداف انجام می‌شود.

بر اساس ماموریت واحد تولیدی شما پرسش‌های زیر شکل می‌گیرد:
چه کاری باید انجام دهیم؟
برای چه کسانی باید کار انجام دهیم؟
چگونه باید برای آن‌ها کار انجام دهیم؟

پس درابتدا باید چشم انداز و ماموریت واحد تولیدی خود را مشخص کنید تا بهتر بتوانید تصمیمات موفقیت امیز بگیرید.

  • چه نامی برای کسب و کار خود برگزیدید و به چه دلیل این نام را انتخاب کردید ایا با کسب و کار شما مرتبط است ایا حرفی برای گفتن دارد ایا دلنشین و با مفهوم است.
  • چه زمانی کسب و کار خود را اغاز می کنید ایا جدول زمانی خاصی تعیین کرده اید و یا واحد تولیدی خود را فقط در ذهن و بر روی کاغذ پیاده سازی کردید.
  • عملیات اجرایی فنی کسب و کار شما چگونه است ایا از مراحل فنی تولید اطلاع دارید ایا از افراد با تجربه و مطمئن استفاده می کنید.
  • محل راه اندازی واحد تولیدی خود را مشخص کرده اید ایا به بازار اصلی نزدیک هستید تا از منافع ان سود ببرید و یا اینکه به علت کاهش هزینه، در مکانی دور از دسترس مشتریان اقدام به راه اندازی واحد تولیدی خود کردید.
  • ایا ویژگی ها و منافع محصولی را که قصد تولید ان را دارید به صورت کامل بررسی کردید.
  • ویژگی ها و مشخصه های منحصر به فرد کفش های تولید شده شما چیست چه از لحاظ طراحی یا جنس و یا سبک مدل.
  • ویژگی و مشخصه های ارزش افزوده تولیدات شما چیست ایا از لحاظ قیمت و یا جنس، مورد جدید و ارزشمندی را برای مشتریان به ارمغان می اورد.
  • جایگاه تولیدات شما در برابر رقبا کجاست ایا قدرت رقابتی دارید و در حالت ایده ال می توانید فراتر از رقبا بروید.
  • ایا کفش های تولید شده کارگاه شما وجهه تمایز و تفاوت مشخصی با دیگر رقبا دارد و یا اینکه همان مسیر دیگران را می خواهید ادامه دهید.
  • ایا اندازه بازار خود را مشخص کرده اید ایا به عواملی از قبیل علاقمندی مشتریان به محصولات خود، سطح درامد انها و نحوه دسترسی شان به تولیدات خود توجه کرده اید.
  • میزان تقاضای بازار از تولیدات شما چقدر است ایا می توانید مدل هایی تولید کنید که در چهار فصل سال به روند تولید ادامه دهید بدون اینکه تقاضای بازار نسبت به محصولات شما کم شود.
  • روش قیمت گذاری تولیدات شما چگونه است و با چه میزان سود می خواهید به فروش ادامه دهید ایا قیمت رقبا را رصد می کنید ایا هزینه های ثابت و متغیر واحد تولید خود را در نظر دارید و اینکه نقطه سر به سر شما کجاست.
  • برنامه فروش محصولات شما چگونه است.
  • چه کسانی محصولات شما را خواهند فروخت.
  • چه روش هایی را برای فروش محصولات خود بکار خواهید گرفت(تلفنی، پستی، ارائه مستقیم به مشتری، شرکت در نمایشگاه و…)
  • چه روش هایی را برای پرداخت مشتریان خود پیشنهاد می کنید فروش نقدی، چکی و یا اعتباری و برای هر روش پرداخت چه تدابیری را در بلند مدت در نظر گرفتید.
  • برای فروش تولیدات خود از چه کانال هایی بهره می گیرید ایا فروش مستقیم دارید و یا اینکه با واسطه و توسط بنکداران فروش می کنید ایا از مزایا و معایب هر دو روش اگاه هستید.
  • ایا از مشکلات مربوط به تولید کفش از جمله کیفیت و خسارات احتمالی که تولید را متوقف می کند و زمان های ناشی از طولانی شدن زمان طراحی و توسعه محصولات اگاه هستید.
  • ایا تحقیق و تحلیلی از ساعات کار، سالهای فعالیت، سبک های کاری، محصولات و خدمات رقبای خود دارید و اینکه علت خرید مشتریان از رقبای مستقیم و غیر مستقیم شما چیست.
  • ایا در انتخاب مکان فعالیت خود به عنوان تولیدکننده کفش مواردی از جمله؛ وجودبازار محلی، در دسترس بودن نیروی کار، عرضه مواد اولیه، هزینه اجاره و غیره… را در نظر گرفته اید.
  • ایا شما به عنوان تولید کننده کفش و کارفرما از قوانین بیمه و حقوق کارگری و همچنین قوانین بهداشت اگاهی دارید.
  • ایا درامد ماهانه کارگاه خود را برای سال اول تخمین زده اید.
  • ایا می دانید برای شروع چه مقدار باید هزینه کنید.
  • نقطه سر به سر یا زمان برابری دخل و خرج شما چه زمانی اتفاق خواهد افتاد.
  • برای اینکه به سود برسید به چه تعداد فروش نیاز دارید.
  • منابع تامین مالی شما چیست.با بررسی سوالات ذکر شده به این نتیجه می رسیم که برای راه اندازی تولید کفش نباید عجولانه تصمیم گرفت و باید تمام جوانب کار را در نظر داشت.

با پاسخگویی درست، منطقی و مبتنی بر واقعیت به این سوالات می توانید بهتر به دنیای تولید کننده کفش ورود کنید و درنهایت کسب و کار خود را در بلند مدت حفظ کنید و توسعه دهید.